وبلاگ یک مرزون آبادی

وبلاگ یک مرزون آبادی

این وبلاگ با هدف تعامل بین هم وطنان راه اندازی شد
وبلاگ یک مرزون آبادی

وبلاگ یک مرزون آبادی

این وبلاگ با هدف تعامل بین هم وطنان راه اندازی شد

چند خاطره کوچک از شهید صیاد شیرازی







دعای قنوت :                                                                                                                                              

خیلی اشکش را نگه می داشت  ، توی چشمش ، همسرش فقط یکبار گریه اش را دید ، وقتی امام رحلت کرد . دوستش می گفت : « ما که توی نماز قنوت میگیریم از خدا می خواهیم که خیر دنیا و آخرت را به ما اعطا کند و یا هر حاجت دیگری که برای خودمان باشد اما صیاد تو قنوتش هیچ چیزی برای خودش نمی خواست . بارها می شنیدم که می گفت  ( اللهم احفظ قاعدنا الخامنه ای ) بلند هم می گفت از ته دل ... ».

 

نگقتن بسم الله :

 

اوایل جنگ بود . در جلسه ای بنی صدر بدون « بسم الله » شروع کرد به حرف زدن ، نوبت که به صیاد رسید به نشانه ی اعتراض به بنی صدر که آن زمان فرماده کل قوا بود ، گفت :« من در جلسه ای که اولین سخنرانش بی آنکه نامی از خدا ببرد ، حرف بزند ، هیچ سخنی نمی گویم . »

 

امداد غیبی :

 

در عملیات طریق القدس ارتش و سپاه که با هم دو لشگر و اندی داشتند ، برای حمله به دشمن به 110 هزار گلوله فقط از یک نوع مهمات نیاز داشتند و ما از این نوع گلوله فقط سیزده هزار تا داشتیم . وقتی آن برادر مسئول آتش ، این برآورد علمی را به ما نشان داد ، اصلا نفهمیدیم چطور شد که گفتیم : شما بقیه کار ها را بکنید ، مهمات در راه است و می رسد . بلافاصله به خدا پناه بردیم که خدایا این چه بود که ما گفتیم . فقط همین را بگویم تا موقعی که بچه ها بستان را گرفتند تا آن موقع ، آن برادر مسئول آتش یادش رفته بود که مهمات چه شد ؟

 

پول :

 

می گفت : « پول برای من با کثافت فرقی نمی کند » . الان کسی این حرفها را باور نمی کند ، اما علی بعد ازپیوستن به دانشگاه افسری ، همه حقوق خود را به من می داد می گفت : مادر ، من یک جور گلیم خود را از آب بیرون می کشم ، اما شما 5 تا پسر و 2 تا دختر دارید. البته بعد از ازدواج نیز باز بخشی از حقوقش را برای ما می فرستاد و تا وقتی شهید شد ای مقرری قطع نمی شد. علی می گفت بابا چطور با این حقوق ناچیز بازنشستگی که تازه همین چند وقت پیش شد 120 هزار تومان ، می توان این خانواده شلوغ و پر رفت و آمد را بچرخاند .

 

مزد :

 

قرار بود صبح روز عید غدیر برود به خدمت آقا و درجه ی سرلشگری اش را بگیرد . همه تبریک گفتند خودش می گفت : «  درجه گرفتن فقط ارتقای سازمانی نیست و قتی آقا درجه را روی دوشم بگذارند . حس می کنم ازم راضی هستند . وقتی ایشان راضی باشد امام عصر ( عج ) هم راضی اند . همین برایم بس است . انگار مزد تمام سالهای جنگ را یکجا بهم داده اند .»

 

بهشت زهرا (س) :

صبح روز بعد از خاکسپاری ، خانواده اش نماز صبح را خواندند و از آن طرف رفتند بهشت زهرا(س) ، سر قبر صیاد . اما پیش از آنها کسی دیگری هم آماده بود آقا که گفت « دلم برای صیادم تنگ شده ، مدتی است ازش دور شده ام . »

 

عزیزان این ها تنها قسمتی از خاطرات این صیاد دلهای ما جوانان بود چند تا خاطره دیگه هم براتون بعدا انشاالله می زارم .             

روحش شاد و یادش گرامی .

صلوات

گزینه های احتمالی جانشینی ویلانووا


رسانه‌های اسپانیا فهرستی از کاندیدا‌های مورد نظر سران بارسلونا برای گرفتن جای سرمربی بیمار کاتالان‌ها که از آبی‌واناری‌ها جدا شده، منتشر کرده‌اند.


به نقل از روزنامه اسپورت کاتالونیا، ساندرو روسل رئیس باشگاه بارسلونا و آندونی سوبی ‌سارتا، مدیر ورزشی کاتالان‌ها فهرستی 10 نفره از گزینه‌هایی که می‌توانند جای تیتو ویلانووا را بگیرند، تهیه کرده‌اند. شب گذشته روسل در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که ویلانووا برای تکمیل دوره درمان بیماری خود، از سمت سرمربیگری بارسلونا کناره‌گیری کرده است.

به گزارش تسنیم،اکنون روزنامه اسپورت نام گزینه‌هایی که سران بارسلونا برای پرکردن خلاء ویلانووا در نظر گرفته را منتشر کرده است که در آن از خوان فرانسسک فرر، دستیار تازه وارد ویلانووا به عنوان محتمل‌ترین گزینه جهت هدایت کاتالان‌ها در فصل آینده نام برده شده است.

اسپورت با اعلام اینکه آسان‌ترین گزینه برای کاتالان‌ها اعتماد کردن به اعضای فعلی کادر فنی تیم است، از کسانی همچون یوپ هاینکس، سرمربی فصل گذشته بایرن مونیخ که با این تیم سه‌گانه قهرمانی در آلمان و اروپا را به دست آورد، مارچلو بیلسا، سرمربی پیشین اتلتیک بیلبائو و حتی فرانک ریکارد، سرمربی پیشین بارسلونا که پس از اخراج از تیم ملی عربستان بیکار مانده، نام برده است. این در حالی است که یوپ هاینکس ماه گذشته اعلام کرد تصمیمش برای بازنشستگی جدی است و قصد ادامه دادن به دوران مربیگری خود را ندارد.

از دیگر مربیانی که نشریه اسپورت ادعا کرده نام‌شان در فهرست 10 نفره روسل قرار گرفته، می‌توان به خراردو مارتینو، سرمربی فصل گذشته تیم نیوولز اولدبویز آرژانتین که این تیم را به مرحله نیمه نهایی جام لیبرتادورس رساند، لوئیز گارسیا، ستاره و مربی پیشین تیم B بارسلونا که 2 فصل پیش هدایت رم را بر عهده گرفت و پس از یک فصل اخراج شد و ارنستو والورده سرمربی فصل گذشته والنسیا نام برد.

در همین حال از آندره ویلاس بواس، سرمربی پرتغالی تاتنهام، میشل لادروپ سرمربی تیم سوانزی انگلیس، فرانک دی‌بوئر، سرمربی آژاکس که از سال 2010 تا کنون هدایت این تیم هلندی را بر عهده داشته و 3 فصل پیاپی سرخپوشان را قهرمان لیگ هلند کرده و همچنین یوئیس کاره‌راس، سرمربی تیم دسته دومی سابادی کاتالونیا به عنوان گزینه‌های هدایت بارسلونا یاد می‌شود.

گمانه‌زنی رسانه‌های اسپانیایی در شرایطی است که ساندرو روسل، در کنفرانس مطبوعاتی شب گذشته خود اعلام کرد نام سرمربی جدید تیم طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.

ناراحتی و شوکه شدن مسی و بارساییها از رفتن ویلانووا

چهره ناراحت و گرفته مسی و سایر بازیکنان بارسا در کنفرانس خبری روسل نشان شوکه شدن آن‌ها از خروج ویلانووا بود.

خبرگزاری فارس: بارسلونا در شوک/ ناراحتی و اندوه مسی و سایر بازیکنان+عکس


به گزارش خبرگزاری فارس، روز گذشته کنفرانس خبری ساندرو روسل برگزار شد و جدایی تیتو ویلانووا از بارسا رسماً اعلام شد.

در ردیف جلویی صندلی‌های داخل کنفرانس بازیکنانی نظیر مسی، پویول، پینتو و ماسکرانو حضور داشتند که چهره ناراحت این بازیکنان نشان دهنده شوک وارده به آن‌ها نسبت به جدایی سرمربی‌شان بود.

خاطره کری فیدل کاسترو مقابل دکتر غفوری فرد در مورد والیبال ایران





غفوری فرد: مسئله جوانان یک مسئله بلندمدت است در هر حال وزارتخانه وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده است، الان هم به نظر من خیلی زود که ما قضاوت بکنیم آیا این آقای وزیر ورزش در این وزارتخانه موفق بوده یا نه؟ به هر حال موفقیت‌هایی در این دوره به وجود آمده مثل موفقیت تیم ملی والیبال در لیگ جهانی، صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی و درخشان ترین دوره حضور کاروان ایران در المپیک و ... منتها نباید غافل شویم که این موفقیت‌ها ماحصل برنامه های بلندمدت هستند. والیبال ما اگر به اینجا رسید کار یک روز، دو روز، دو ماه یا 10 ماه نیست. یک نکته را عرض بکنم سال 69-68 رفته بودیم کوبا، یک صحبت مفصلی را با فیدل کاسترو داشتیم. بحث ورزش که پیش آمد و همان طور که می دانید کوبا ابرقدرتی در والیبال، بسکتبال و چندین رشته دیگر از جمله دوومیدانی بود.

کاسترو می‌گفت که شما که نمی‌توانید با ما در والیبال و بسکتبال و .... مسابقه ورزشی بدهید و در حدی نیستند که با مسابقه والیبال یا بسکتبال بدهید من می‌خواهم به فدراسیون جهانی والیبال و بسکتبال پیشنهاد کنم تا مسابقاتی را برای شما و کشورهای ضعیف یا به قول خودشان کوتاه قدها در نظر بگیرند. صحبت های کاسترو مربوط به زمانی بود که ورزش ما، والیبال ما، بسکتبال ما تو آسیا هم از رده چهارم، پنجم بهتر نمی‌شد اما همین ورزش با برنامه‌ریزی از سال 69-68 شد، والیبال ما آمد کوبا را در خاک خودش شکست داد. می‌خواهم بگویم موفقیت‌هایی که در والیبال به دست آمد و بر اساس شانس در زمان مدیریت آقای عباسی اتفاق افتاده برای یک برنامه‌ریزی بلندمدت است یا شکست‌ها هم همین طور است. یا نتایجی که در المپیک لندن به دست آمد آقای مهر علیزاده رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی ارتباط دارد چرا که وی 10 سال پیش آقای محمد بنا را به کشتی فرنگی آورد و می‌دانست در 4 سال نتیجه نمی‌گیرد ولی برنامه‌ریزی کرد برای کشتی فرنگی تا در نهایت در المپیک لندن آن نتایج درخشان را به دست آمد. بنابراین قهرمانی‌ها نتیجه کارهای بسیار طولانی و قبلی بوده است یا حتی در فوتبال اقدامات فدراسیون فوتبال برای حضور در جام جهانی 2014 قبل از آمدن آقای عباسی به وزارت ورزش شروع شده بود. بنابراین نمی‌شود گفت که این موفقیت‌ها متعلق به این آقایان است، نمی‌شود هم مدیریت آنها را در تهیه یک بستر مناسب فراموش کرد. در هر حال الان خیلی زود است که قضاوت بکنیم،