وبلاگ یک مرزون آبادی

وبلاگ یک مرزون آبادی

این وبلاگ با هدف تعامل بین هم وطنان راه اندازی شد
وبلاگ یک مرزون آبادی

وبلاگ یک مرزون آبادی

این وبلاگ با هدف تعامل بین هم وطنان راه اندازی شد

برترین مخلوقات خداوند چه کسانی هستند؟؟؟؟



در کتاب ادریس (ع) پیامبر آمده : روزی حضرت ادریس (ع) اصحاب خود را دور خود جمع کرد و به آنها گفت : در زمان حضرت آدم (علی نبینا و علیه السلام) فرزندان ایشان در مورد اینکه چه کسی بهترین مخلوق خداوند است، صحبت می­کردند.
عده ای معتقد بودند که پدرشان، حضرت آدم بهترین مخلوق خداست، چرا که حضرت حق او را با دست مرحمت خود آفرید، روح منسوب به خود را در او دمید، به فرشتگان فرمان داد که بر او سجده کنند و...


گروهی دیگر می­گفتند: فرشتگان فقط خدا را اطاعت می­کنند در حالی که حضرت آدم و همسرش ترک اولی کردند و از بهشت رانده شدند، پس فرشتگان بهترین آفریدگان هستند.
در این بین عده­ای هم معتقد بودند جبرئیل امین وحی الهی است، پس او بهترین خلق است.

این بحث ادامه داشت تا زمانی که حضرت آدم رسید و پاسخ این پرسش را داد:
«ای فرزندانم! آنطور که شما فکر می­کنید، نیست. زمانی که خداوند مرا خلق کرد، بلند شدم و نشستم. به آسمان عرش نگاه می­کردم که پنج نور درخشان را دیدم. از خداوند پرسیدم این پنج نور چه کسانی هستند؟

خدا فرمود: این پنج نور، نورهای اشرف مخلوقات، باب­ها و واسطه­های رحمت من هستند. اگر آن­ها نبودند تو، آسمان و زمین، بهشت و دوزخ، خورشید و ماه را نمی­آفریدم.
من نام این نورها را از خدا پرسیدم. فرمود: به عرش بنگر.

وقتی به عرش نگاه کردم این نام­ها را دیدم: «بارقلیطا، ایلیا، طیطه، شبر و شبیر[ که به زبان سریانی یعنی محمد(ص) ، علی(ع)، فاطمه(س)، حسن(ع) و حسین(ع) ]. بنابراین برترین مخلوقات این پنج تن هستند.»


نظرات 1 + ارسال نظر

درود بر شما

آیا تا به حال قصد داشته‌اید واژه‌های کتاب 504 واژه‌ی مطلقن ضروری (504 absolutely essential words) رو بخونید و به طور کامل و برای همیشه معنی آن‌ها را به خاطر بسپارید؟ آیا در این کار کاملن موفق بوده‌اید؟

.....

سلام داداش زیر دیپلم صحبت کن ما هم متوجه شیم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.