وبلاگ یک مرزون آبادی

وبلاگ یک مرزون آبادی

این وبلاگ با هدف تعامل بین هم وطنان راه اندازی شد
وبلاگ یک مرزون آبادی

وبلاگ یک مرزون آبادی

این وبلاگ با هدف تعامل بین هم وطنان راه اندازی شد

حاتم طائی شدن پادشاه عربستان.........

در این مطلب توجه شما مخاطب گرامی را به دست و دل بازی عبدالعزیز بن عبدالرحمن پادشاه عربستان نسبت به یهودی ها آشنا می کنیم. با ما همراه باشید تا با حاتم بخشی از نوع وهابی ها آشنا شوید! 
 
   از کیسه خلیفه می بخشد: 
 این ضرب المثل را زیاد شنیده اید اما واقعا مراد و کنایه از این ضرب المثل چیست؟ 
 
هر گاه کسی از کیسه دیگری بخشندگی کند و یا از بیت المال عمومی دست و دل بازی نماید عبارت مثلی بالا را مورد استفاده و استناد قرار داده، اصطلاحا می گویند: 
 «فلانی از کیسه خلیفه می بخشد.» 
 
اما شاید بگویید این ضرب المثل چه ربطی به بحث در مورد وهابیت و آل سعود دارد. پس توجه شما را به نامه جناب عبدالعزیز پادشاه عربستان جلب می نمایم 
 
«من ، سلطان عبدالعزیز فرزند عبدالرحمن الفیصل السعود، هزار بار نزد جناب “برسی کوکس” نماینده بریتانیای بزرگ اعتراف می کنم که هیچ ممانعت و مخالفتی با دادن سرزمین فلسطین به یهودیان بیچاره و یا هر کس دیگری که بریتانیا صلاح می داند، ندارم. بنده تا قیامت با بریتانیا هم رأی و نظر هستم.» 
 
«بسم الله الرحمن الرحیم 
 
انا السطان عبدالعزیز ابن عبدالرحمن الفیصل السعود أقر و أعترف الف مرّة للسیر برسی کوکس مندوب بریطانیا العظماء لا مانع عندی من إعطاء فلسطین للمساکین الیهود او غیرهم کما تراه بریطانیة التی لا أخرج عن رأیها *حتی تصیح الساعة.»
 
 
 
حالا شما بگویید: 
 
آیا این ضرب المثل شامل حال وهابی ها می شود یا خیر؟ 
 
توجه داشته باشید که انسان نباید همیشه قسمت خالی لیوان را ببیند. گاهی باید قسمت پر لیوان را دید. باید از عبدالعزیز تشکر کرد  که ایران. عراق. سوریه. مصر و سایر کشورهای اسلامی را هم هدیه نداده است!
کد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.