وبلاگ یک مرزون آبادی

وبلاگ یک مرزون آبادی

این وبلاگ با هدف تعامل بین هم وطنان راه اندازی شد
وبلاگ یک مرزون آبادی

وبلاگ یک مرزون آبادی

این وبلاگ با هدف تعامل بین هم وطنان راه اندازی شد

یه پیره زن فقیر ولی با عزت نفس!!!!!


توی قصابی بودم که یه پیرزن اومد تو و یه گوشه وایستاد … یه آقای خوش تیپی هم اومد تو گفت : ابرام آقا قربون دستت پنج کیلو فیله گوساله بکش عجله دارم … آقای قصاب شروع کرد به بریدن فیله و جدا کردن اضافه هاش … همینجور که داشت کارشو میکرد رو به پیرزن کرد گفت : چی مِخی نِنه ؟ پیرزن اومد جلو یک پونصد تومنی مچاله گذاشت تو ترازو گفت : هَمی ره گُوشت بده نِنه !

قصاب یه نگاهی به پونصد تومنی کرد گفت : پُونصَد تُومَن فَقَط آشغال گوشت مِشِه نِنه … بُدُم ؟ پیرزن یه فکری کرد گفت بده نِنه ! قصاب آشغال گوشت های اون جوون رو میکند میذاشت برای پیره زن …..اون جوونی که فیله سفارش داده بود همینجور که با موبایلش بازی میکرد گفت : اینارو واسه سگت میخوای مادر ؟ پیرزن نگاهی به جوون کرد گفت : سَگ ؟ جوون گفت اّره … سگ من این فیله هارو هم با ناز میخوره … سگ شما چجوری اینارو میخوره ؟ پیرزن گفت : مُخُوره دیگه نِنه … شیکم گوشنه سَنگم مُخُوره … جوون گفت نژادش چیه مادر ؟ پیرزنه گفت بهش مِگن تُوله سَگِ دوپا نِنه …ایناره بره بچه هام ماخام اّبگوشت بار بیذارم !

جوونه رنگش عوض شد … یه تیکه از گوشتای فیله رو برداشت گذاشت رو آشغال گوشتای پیرزن … پیرزن بهش گفت: تُو مَگه ایناره بره سَگِت نگیریفته بُودی ؟ جوون گفت چرا ! پیرزن گفت ما غِذای سَگ نِمُخُورم نِنه … بعد گوشت فیله رو گذاشت اونطرف و آشغال گوشتاش رو برداشت و رفت ! قصابه شروع کرد به وراجی که خوبی به این جماعت نیومده آقا … و از این خزعبلات … و من همینجور مات مونده بودم !!



  برگرفته شده از وبلاگ فقر در ایران

            

شاه اسماعیل صفوی تنها پادشاهی که مقام معظم رهبری برای او طلب مغفرت کرد

حجت‌الاسلام ادیب یزدی با اشاره به اینکه مدل حکومتی «شاه اسماعیل» با بقیه پادشاهان فرق دارد، گفت: تنها پادشاهی که رهبر معظم انقلاب برایش طلب مغفرت کرده، مرحوم شاه اسماعیل صفوی است.

به گزارش جهان به نقل از عقیق، حجت الاسلام ادیب یزدی در مراسمی که به مناسبت سالروز تخریب قبور بقیع- هشتم شوال- برگزار شد به بیان نکاتی در ارتباط با نحوه تخریب این قبور و هدف از این عمل خبیثانه پرداخت که در ادامه گزیده ای از سخنان وی را می خوانید:

* دورانی بود که ارتش عثمانی قدرت فراوانی پیدا کرده و مناطق وسیعی از اروپا و دیگر کشورها را تصرف کرده بود. در همین دوران دولت عثمانی به فرمانروایی شاه سلطان سلیم به سمت ایران لشکر کشی کرد و حاکم آن دوره ایران شاه اسماعیل بود. درگیری ایران و دولت عثمانی در منطقه شمال غرب کشور رخ داد و البته جنگی نابرابر؛ لشکریان عثمانی قریب به ۴۰۰ هزار نفر و لشکریان ایران دقیقا ۲۷۵۳۶ نفر بودند که تا آخرین نفر هم کشته شدند.

** تنها پادشاهی که رهبر انقلاب برایش طلب مغفرت کرد

* بنده نکته ای درباره شاه اسماعیل عرض کنم خدمت دوستان؛ من نه شاه دوست هستم و نه با سلطنت موافقم، با پادشاهی و شاهنشاهی نیز مخالفم و در این ارتباط سخنرانی ها و مبارزات بنده در قبل از انقلاب تایید این مطلب است اما باید بگویم مدل شاه اسماعیل با بقیه فرق دارد. تنها پادشاهی که رهبر معظم انقلاب برایش طلب مغفرت کرده مرحوم شاه اسماعیل است.

* در میان لشکریان ایران در جنگ علیه عثمانی ها مجتهدی بود به نام ملاحسین شبستری. او در میانه جنگ از شاه اسماعیل درخواست کرد که شخص شاه دیگر در میدان نماند و به ایران برگردد زیرا با کشته شدن همه و ازجمله شاه ایران، سلطان سلیم دیگر ایرانی را باقی نخواهد گذاشت و همه جا را ویران خواهد کرد و شاه اسماعیل بر خلاف میل باطنی پذیرفت.

** بالاترین شعار ایرانیان در جنگ چالدران "حیدر مدد" بود

* از این جنگ ها و رشادت های ایرانیان فراوان است. برای مثال در جنگ چالدران بالاترین شعار ایرانیان "حیدر مدد" بود که به دشمن درسی فراموش نشدنی داد. توصیه من به جوانان این مرز و بوم و به ویژه هیاتی های ساکن تهران و بالاخص اعضای هیات منتظران حضرت ولیعصر(عج) این است که تاریخ اسلام را مطالعه کنند. کتاب "جنگ چالدران" را تهیه کرده و مطالعه کنید. جوان هیاتی و آن هم در این هیات که اکثرا دانشجو هستند باید دارای سواد مفید باشد و از جمله آن سواد تاریخی است.

* به هر حال عثمانی ها بر مناطق گوناگونی از جمله مکه و مدینه تسلط پیدا کرده بودند. ۹۰ سال پیش در سال ۱۳۴۴ هجری قمری، آل سعود با کمک استعمار انگلیس لشکرش را تجهیز کرده و به عثمانی ها حمله کرد و آنان را شکست داد. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که در آن سال ها دیگر عثمانی قدرت سابق خود را نداشته و به شدت ضعیف شده بود.

** تخریب قبور؛ اولین اقدام آل سعود پس از به قدرت رسیدن

* آل سعود به محض تصرف مکه و مدینه، اولین اقدامی که انجام داد تخریب قبور متبرکه انبیاء و اولیای خدا بود. قبور افراد بزرگواری چون اسماعیل فرزند امام صادق(ع)، آمنه مادر و عبدالله پدر پیامبر(ص)، چهار امام شیعیان، ابوذر صحابه پیامبر(ص)، قاسم و طیب و طاهر، سه پسر پیامبر اسلام و دیگر اماکن مقدس تخریب شد. نکته جالب اینجاست که این قبور غالبا توسط ایرانی ها از جمله حمزه میرزا از فرزندان ناصرالدین شاه ساخته و یا تکمیل شده بود.

* هدف آل سعود از این جنایت از بین بردن شیعه در ظاهر و باطن ملت ها بود. خبر تخریب بقیع که به ملت ایران رسید کشور یکپارچه در عزا فرو رفت و موضع گیری های تندی علیه دولت عربستان در قبال آن حرکت خبیثانه رخ داد. از جمله آن می توان به اولتیماتوم رضاشاه به عربستان، قطع رابطه ایران و عربستان و تعطیلی اعزام کاروان به حج به مدت ۷ سال اشاره کرد.

* هدف ما از هشتم شوال دفاع از دیوار و چند تکه خشت نیست، ما از مظلومیت اهل بیت دفاع می کنیم و زشتی این عمل آل سعود و وهابیت را بر ملا خواهیم کرد.

این جور خوابیدن به یک عمر زندگی ما شرفش بیشتره

به نقل از جهان، عکسی که می بینید، در زمستان سال ۱۳۶۵ و در جبهه "شرق بصره" گرفته شده است. کانال های عمیقِ، با دیواره های بلوک بندی شده، ویژگی اختصاصی خطوط پدافندی عراق در جبهه مزبور بود. بسیجی داوطلبی، پس از آزاد سازی یکی از محورها، در کانالی که توسط بعثیان ساخته شده است، سر را بر سلاح خود تکیه داده و در حالت نیم نشسته،از خستگی به خواب رفته است.خوابی که قطعا کوتاه بوده و کوفتگی ناشی از مرارت های شب عملیات را از بدن او نخواهد زدود اما، به سال های زندگی بسیاری از امثال ما، می ارزد.

 

یک دست جام باده و یک دست زلف یار

منبع: جهان نیوز

شهیدی که در ماه عسل گمنام بود

شهید «ایرج خرم‌جاه». این نام جوانی است که ۲۷سال پیش در دی ماه ۱۳۶۵ در مرحله اول عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید اما با هویت «جعفر زمردیان» به خاک سپرده شد. جوانی که بعد از آزادی اسرای ایرانی در عراق، به جمع شهدای گمنام پیوست و تا پیش از انتشار تنها عکس‌ به جا مانده از او، کسی نام و نشانش را نمی دانست. شهید گمنام

یک نماینده مجلس واقعا عاشق!!!!

 به نقل از جام، داریوش قنبری نماینده دو دوره قبلی ایلام در مجلس شورای اسلامی در حالی که همچنان بعد از فوت همسرش تنهاست، در کنار قبر همسرش، برای خودش نیز، قبری را تدارک دیده است تا اگر روزگاری عزم سفر به دیار آخرت داشت، در کنار همسرش آرام یابد.
 


قنبری سنگ قبر خود را نیز آماده کرده و بر روی آرامگاه همسرش، عکسی از وی، به همراه نوشته ای عاشقانه، نقش بسته است: حتی مرگ نیز مارا از هم جدا نخواهد کرد.
 


میترا نادی نصاری، همسر قنبری در شهر ایلام به خاک سپرده شده است.

وی روز پنج شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۱در اثر عوارض ناشی از بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.



فرهنگ نیوز